16 Kasım 2011 Çarşamba

Kokuhaku - İtiraflar

"Güçsüz, her zaman kendinden güçsüz olanı incitir."
Bu film için uzunca metinler yazabilirim. Buraya ne yazarsam yazayım hangi cümleyi kurarsam kurayım bu filmi spoiler vermeden anlatmam. Onun için yüzeysel bir şekilde vurgulamak istediğim yerleri vurgulayarak ve film içinden seçtiğim replikleri serpiştirerek bir anlatım yapmaya çalışacağım.
"Yapar mıyım hiç öyle bir şey?"
Psikolojik bir buhram içine girmiş insanları çok iyi yansıtmış olan bir film, o insanların yerine kendimizi koyduğumuzda neler yapabileceğimizi hiç tahmin edemeyeceğimiz hatta o insanların yerine kendimizi koyamayacağımız bir yapım olmuş.
Film içinde barındırdığı soundtrackler'le bana Amerikan bir yapımmış gibi hissetmeme neden oldu ve filmde yer alan bütün soundtrack'leri sevdim. İçinde yer alan bir sahneden ötürü Hint filmlerinede gittim geldim. Tam anlamıyla her Ülke sinemaseverlerine hitap etmesi için yapılmış diyebilirim. 
"O anda, duyduğum şey değer verdiğim bir şeyin yok oluşunun sesiydi."
Filmde yer alan çocukların performansları görülmeye değer. Hiç sırıtmadan gayet başarılı bir şekilde oynamışlar. Esas kızımızında soğukkanlı davranışları beni fazlasıyla memnun etmiştir.
Film içinde yer alan yüksek sesli kahkalar, gülüşmeler ve yer yer abartılı çığlıkların beni memnun etmeyen tek yer olduğunuda belirteyim.
Onca izlediğim uzak doğu intikam filmlerinden sonra şunu rahatlıkla söyleyebilirim: İntikam, uzak doğu'da yenen bir yemektir.
"Her bir yaşam kıymetlidir.
Her bir yaşam güzeldir.
Bu Dünyadaki hiçbir yaşam silip atılamaz!"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder