24 Kasım 2011 Perşembe

Once

"İşte, şimdi iyileşiyorum."
Öyle bir Dünya'da yaşar olmuşuz ki filmlerde yer alan saflığa, dürüstlüğe gıptayla bakmaktan alıkoyamıyorum kendimi. İnsanların olması gerektiği gibi görünmelerinin o kadar zor olmadığını fakat şu anda herkesin bir çıkar için savaştığını vurgalayan bir yapımdı. Çok içten, samimi olan ve normal yaşantımızdan sanki bir kesitmiş gibi izliyoruz filmi. "Ben de herkes gibi hayatımı kazanmaya çalışıyorum."
Hepimiz gençlik çağımızda birşeyler yapmak, bir enstrüman çalmak için özenti duymuşuzdur. Bunların çoğunu kimimiz başaramamış, kimimizse başarmıştır. Fakat o yaşlardaki hep düşünce aynıydı sanırım. Kızları etkilemek, onların odağı olmak ve diğer kişilerden daha çok ilgi görmekti. Bunun böyle olmaması gerektiğini insanın içinden geldiği gibi çalmalıdır, bir düşünceye saplantıya bağlı kalmaksızın anlatmalıdır duygularını. En çok duygu yoğunluğuda sanırım sevdiğimiz birinden ayrıldığımızda yaşadığımız hayal kırıklığıdır. Bu duyguyla birlikte onun araksından oturup şiirler, şarkı sözleri hatta binlerce resim yapabiliriz. Hepsinin onu unutmak adına olduğunu söylesek bile aslında onu unutmamak adına yapılmış bir çabadır. "İstiyorsan beni inandır kalbimi." 
Glen Hansard'ın şarkı söylerken kendini kastığı anlar görülmeye değer. Bir anda kızarıyor adam.
Film izlemeyi seviyorsanız, müzik dinlemekde sizin bir parçanızsa bu filmi DİNLEYİN derim.
"Sanırım vaktimiz doldu, bırak çabalamayı
durup düşünme zamanı, nedir bizi alıkoyan
rahatça nefes almaktan
ve dürüst olmaktan.
Önümüzde bir engel yok, hazırsan eğer.
Hızla çarpan kalbim, yavaşlıyor gün geçtikçe
ve zaman kazınıyor
kurtarmak için kendini.
Küçük yaralarımız derinleşti
Farkettiğimiz zaman, çok geçti.
Döngülere sokmak için
ve yalanlar söylemek için...
Başımı döndürdün benim,
bense ayak uyduramadım sana.
Belki, biraz olsun ağırdan alsaydın,
görecektim, bana tek söylediğinin
yalan, yalan, yalan olduğunu.
Paramparça ettin bizi söylediğin
yalan, yalan, yalanlarla.
Ne zaman anlayacaksın?"

1 yorum: