20 Kasım 2011 Pazar

Ondskan - Şeytana Karşı

" İnsanların hayatını cehenneme çevirmenin yüzlerce yolu var."
Filmi izlerken bu çocuğun başına gelenler pişmiş tavuğun başına gelmemiştir diyebilirsiniz. Yeri gelip böyle şeyler gerçek olabilir mi ya bu nasıl bir eğitim sistemi, nasıl bir okul da diyebilirsiniz. Fakat gerçek şu ki film bizim dünyamızı değil İskandinav hayatına yönelik yapılmış bir film bu yüzden size abartılı gelen konular gerçek olamaz diye düşünmeyin. Burada da henüz bilmediğimiz öğretmenlerin, öğrencilerin olma ihtimali çok düşük olsada öyle bir ihtimalin olasılığı elbette vardır.
Bu film hem sosyal yaşamdan kesitler verirken, eğitim sistemini eleştiren bir yanı var. Bu nedenle beğenilme olasılığı çok daha yüksek. İçinde sosyal mesajlar veren, insanoğluna dersler verip nasihatlarda bulunan filmleri ayrı bir seviyorum.
Filmde korkusuz, cesur bir karakterle karşı karşıyayız ama bu karakter herkese meydan okurken korkusuz değildir onunda eline geçen bu son fırsatı iyi kullanıp okuldan atılmadan bir şekilde sınıfı geçmesi gerekmektedir. İnsan psikolojisinin çok iyi bir şekilde işlendiği ender filmlerden olduğu düşünmekteyim.
Bu soğuk diyardan gelen sıcak filmi izlemenizi isterim.
Ayrıca sadece Amerikan yapımı filmlerle kendinizi sınırlamayın mutlaka ama mutlaka açılın, diğer ülkelerin flimlerini izledikçe bana hak vereceğinizi düşünüyorum.
Birde başrolde yer alan eses oğlanımız gerçekten hiç sırıtmıyor son derece başarılı bir performans sergilemiş. 
"İnsanları hayvanlardan ayıran şey sadece akılları değil, ahlaklarıdır da."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder